Je hebt een schitterende winkel en een geweldige website waarmee je klanten inspireert en helpt bij hun volgende aankoop. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen je website vinden en nog belangrijker, een aankoop doen of een bezoek brengen aan je fysieke winkel? Stel jezelf een aantal vragen en ga aan de slag met deze tips voor meer relevante bezoekers.
Optimaliseer je website en vergroot je vindbaarheid
Ben je er zeker van dat je website optimaal is ingericht? Is je website duidelijk zichtbaar op mobiel en tablet? Zijn er bepaalde instellingen die niet goed staan? Denk aan gebruiksvriendelijk, responsive, herkenbare huisstijl, aantrekkelijke beelden en teksten om aandacht te trekken van jouw ideale klant en SEO-vriendelijk.
Bekijk in Google Analytics of Google Search Console hoe vindbaar je website is op Google en welke woorden mensen gebruiken om je website te vinden. Wat zijn de meest populaire producten en zoektermen en ga daarmee aan de slag. Zijn er pagina’s die nog wel wat liefde en een update kunnen gebruiken? Herschrijf teksten en voeg nieuwe inspirerende beelden toe.
Meer bezoekers naar je website met interessante content
Vind je het lastig om zelf hiermee aan de slag te gaan? Kijk dan eens op internet. Er zijn genoeg blogs, video’s, workshops en tips te vinden. Vind je het prettiger om dit liever uit te besteden? Roep dan de hulp in van een specialist die dit voor je doet of uitleg geeft zodat je dit zelf kan doen.
Werk aan je bekendheid en vergroot je bereik online en offline
Om meer traffic naar je website te krijgen en bezoekers in je winkel is het belangrijk om te werken aan je online en offline marketing. Meld je website aan bij zoekmachines en vergelijkingswebsites. Bereik mensen via folders, flyers of de lokale krant.
Registreer je social media accounts en start met het plaatsen van inspirerende content. Plaats regelmatig een bericht op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.
Zorg voor activiteit op je website. Schrijf blogs, deel nieuws, leuke acties, interessante feiten en tips & tricks. Informeer, inspireer en motiveer mensen met je nieuwsbrief. Promoot je website ook via je eigen netwerk en maak het eenvoudig om je website te volgen via social media.
Verleid bezoekers met beelden om je winkel te bezoeken
Het bezoeken van een winkel kost tijd en voordat de consument in de auto stapt om jouw winkel te bezoeken, wil men eerst weten of je winkel de tijd en moeite waard is. Laat op je website meer zien dan alleen adresgegevens, openingstijden en een foto van de buitenkant van je winkel.
Laat met mooie beelden of een video van je showroom op je website zien hoe de winkel er uit ziet. Verleid je bezoekers visueel, stel ze gerust en laat zien wat je kan verwachten. Zo kan men beslissen om je winkel wel of niet te bezoeken.
Vertel op je website wat men nog meer kan verwachten wanneer een bezoek wordt gebracht aan de winkel of een aankoop wordt gedaan in de winkel of online. Waarmee maak jij een verschil? Vertel meer over je uitgebreide collectie, je gratis slaap- en interieuradvies, proefliggen in de winkel, omruilgarantie op matrassen, complete inrichting voor je slaapkamer onder één dak en ga zo maar door.
Start met Pinterest voor meer traffic en sales
Dagelijks gebruiken miljoenen mensen Pinterest om ideeën op te doen en te verzamelen voor een volgende aankoop. Pinterest is een visuele zoekmachine en wanneer je Pinterest optimaal inzet kan het je niet alleen extra traffic opleveren maar ook meer sales.
- verleid consumenten met mooie beelden op je Pinterest account
- peil via je Pinterest statistieken wat populair is, maak nieuwe content en vergroot je traffic
- maak borden en voeg beelden toe die verwijzen naar populaire categorieën en producten op je website.
Maak gratis gebruik van Pinterest en voeg deze toe aan je marketing activiteiten. Deel jouw geweldige beelden met een miljoenen publiek wereldwijd. Denk aan alle mooie sfeerbeelden met inspirerende slaapkamers en boxsprings!
Pinterest blijft groeien en wordt door steeds meer mensen gebruikt in Nederland. Voor jou de kans om daar nu mee aan de slag te gaan.
♥ Ben jij klaar voor meer bezoekers naar je website én in de winkel?
Vind je dit blogbericht interessant? Volg mij op Pinterest en pin dit voor later!
Dank voor het artikel!
Mijn vraag blijft altijd, hoe weet men dat Google bepaalde zaken wel of niet waardeert, het blijft volgens mij gissen.
Als er wel zekerheden zijn waar zou men die dan kunnen vinden?
Groet,
Pieter